hittegolf - Reisverslag uit Bodrum, Turkije van Marjolein - WaarBenJij.nu hittegolf - Reisverslag uit Bodrum, Turkije van Marjolein - WaarBenJij.nu

hittegolf

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

24 Juni 2007 | Turkije, Bodrum

Hoi hoi

Ik heb gister mijn ouders op de luchthaven uitgezwaaid. Ze hebben weer een week in App. Paradise doorgebracht.
We hebben lekker op het strand en bij het zwembad gelegen. Lekker wezen eten in diverse restaurantjes en de markt in Turgutreis bezocht. Maar helaas een week is zo voorbij dus nu zitten ze weer in het koude kikkerlandje!!!

Op dit moment is het hier verschrikkelijk heet, overdag komen we al gauw boven de 40 graden en men verwacht dat het deze week zelfs 50 graden wordt. Dus dat wordt lekker zweten de komende dagen.
Rond 09.00 uur is het al 34 graden. Dus jullie kunnen je wel voorstellen dat het in ons huis (zonder airco) niet om te harden is. Als het goed is gaat de temperatuur na donderdag weer wat zakken naar de 35 graden.... gelukkig!!

Wat is er eigenlijk in de afgelopen weken gebeurd???
Ik ben weer van gebied veranderd. Ik had namelijk eerst een gedeelte gümbet en Bodrum ( TMT, Forever). Nu zit ik in het drukke Turgutreis met totaal 40 gasten. hihi.
Mijn zusje komt trouwens halverwege juli gezellig een paar daagjes langs. Ik hoop alleen voor haar dat het dan niet zo warm is.
Onze collega Manon was van de week 19 jaar geworden. We hebben dus lekker in Bitez wat gegeten en daarna een borrel wezen drinken in de Legends.

Volgens mij heb ik zo de belangrijkste dingen wel gehad maar mocht ik nog iets vergeten zijn dan voeg ik het hier gewoon aan toe!!

Ik ga weer verder zweten....


Dikke knuffel lein

  • 28 Juni 2007 - 11:52

    Corina:

    Hee meis, ik zit op mijn werk en heb nu echt even geen zin meer. Het is lekker weer, veel werk heb ik al af en iedereen gaat op vakantie terwijl ik nog tot eind augustus moet wachten. Ik zal je een nieuwtje melden. Ferdi heeft Rendy ten huwelijk gevraagd. Als ze terug is van vakantie zal ze bellen en dan heb ik meer details. Ze zijn nu op vakantie in Turkije, Antalya als ik het goed schrijf. Iedereen gaat trouwen of is zwanger, worden wij nu al oud? Ik wil eerst nog lekker even genieten met zijn 2. Weekenden nog op stap en een mooie reis maken die je met kinderen niet snel zal doen. Ieder zijn keus natuurlijk. Jij komt toch ook niet getrouwd en zwanger terug he? Hier is het momenteel lekker weer, na veel regen de afgelopen week. Ik begrijp dat jullie over het weer niet echt te klagen hebben, nou misschien juist te warm. Raar he in Engeland loopt alles onder water, hier in Nederland was het s nachts gewoon koud en daar in Turkije is het 40graden of hoger. Het werk bevalt daar nog? Ondanks de drukte toch wel tijd voor jezelf. Leuk hoor dat je nog wat familiebezoek krijgt. En wellicht ook nog bezoek van je vriendinnetje. We wachten namelijk op een last minute dus je weet het niet. Ik sprak Linda afgelopen week nog. Ze werkte tijdelijk weer even bij de Griek en ze is geslaagd. Ook zij aast op een last minute om met haar vriend op vakantie te gaan. Ze hoopte op een verre reis. Was leuk haar weer even te zien en te spreken. Ze moest alleen weer aan het werk en ik moest weg anders werd het eten koud. Dit weekend gaan we dan naar Concert at Sea, heb er wel zin in hoor. VIP nou ben benieuwd. Wel leuk dat ik daar via mijn werk allemaal naartoe kan. Mn nichtje gaat na haar trouwen (7-7) op huwelijksreis naar Turkije. Ze werkt nu bij Arzum uitzend – reisbureau in de Klappije. Het personeel daar krijgt enorme korting op de reizen naar Turkije. Als ik eerlijk ben heb ik een beetje een dubbel gevoel bij dit bedrijf maar goed als het is zoals ze zegt is het de moeite waard er te werken en een lekkere vakantie te boeken. Het is weer een heel verhaal maar dan heb je weer wat te lezen en voel je je weer even heel dichtbij ons. Dikke kus en je hoort snel weer van me!

  • 01 Juli 2007 - 11:35

    Caroline:

    Hoi meis! Wat is het heet he! Bij ons in Fethiye hebben we 4 dagen geleden de 52 graden bereikt op het heetst van de dag. Gelukkig hebben ze airco laten installeren op kantoor, anders was het niet te doen. En gelukkig hoeven we de gilletjes niet aan, alle beetjes helpen. Nu loopt het gelukkig ietsjes terug. Gisteravond ben ik na de transfer om 24.00u nog waterpijp gaan roken op het strand en waarempel...ik kreeg na een uur kippevel van de kou!!! Dat was een lekker gevoel joh!! hahhaha!!!
    Groetjes aan iedereen en een dikke kus!!

  • 04 Juli 2007 - 14:12

    Corina:

    Hee Lein, weer even een ‘kleine’ update. Ik las dat je mn kaartje hebt ontvangen. Mooi toch he onze tulpen. Heb je het nog naar je zin daar? Hier is de zomer begonnen!!!! Joehoe!!!! Een en al regen. Afgelopen zaterdag zijn we naar het concert at sea geweest. Hoe zal ik het zeggen dubbele gevoelens. De heenweg was een ramp! 3,5 uur over gedaan. Stond ontzettend lange file. Daarnaast kregen we hulp van de politie Zeeland. Die waren in de file de mensen aan het omleiden. Ik zei nog tegen die agent op onze routebeschrijving (ja ja VIP route beschrijving) staat dat we hier af moeten maar nee geen denken aan doorrijden. Nou half uur later kwamen we een volgende agent tegen, we zaten al in Renesse dus wij stoppen en vragen waar het nu eindelijk eens was. Nou toen kregen we te horen dat de andere collega agent een foutje had gemaakt bij het omleiden en dat hij daar nu kwam staan om de mensen terug te sturen, WE MOESTEN DAAR NAMELIJK WEL AFSLAAN! Ik heb veel geduld je kent me maar toen werd ik toch wel even pist. Konden weer helemaal terug!Nou goed daar aangekomen (Van Velzen, deel van Trijntje Oosterhuis + de pre party (MET HAPJES!) gemist) het was behoorlijk druk, leuke sfeer, leuke optredens en heerlijke cocktails (Corina had aangeboden te rijden domdomdom). We besloten niet op het einde te wachten om een lange terugreis te voorkomen. Liepen het terrein af langs de ontzettend smerige dixies de lange Brouwersdam over. Wat denk je moet Corina naar de wc, twijfelde nog bij die dixies maar was zo smerig denk doe ik onderweg wel. Nou nergens een wc te bekennen. Zag ik nog een bus staan met de deuren open. Denk kan altijd vragen of ik naar de wc mag zullen vast wel een wc hebben. Dus ik heel netjes mevrouw….? Was het een man met lang haar die voor me stond. Nou heb maar verder niets gezegd. Uiteindelijk zag ik wat fakels op het strand. Was een of andere afterparty van een bedrijf in een strandtent, dacht is mij wel goed ik ga naar de wc. Nou dat is dus goed afgelopen na nog een tijdje zeiknat in de regen te hebben gelopen kwamen we bij een bus die ons naar de auto bracht. Helaas wist de chauffeur niet waar hij naartoe moest en zag hij niets omdat zijn ruit beslagen was en hij niet wist hoe dat verholpen moest worden. We waren namelijk VIP en zaten in een nieuwe bus die de chauffeur ook nog niet kende. Er heeft dus iemand met een zakdoek de hele tijd de ramen schoon staan vegen. We hebben geluk dat we heelhuids aan zijn gekomen. Ik zeur nu wel maar mensen die later weg waren gegaan hadden geen bus of zaten vast in de modder en moesten eruit gesleept worden. Er was extreem veel regenval en daardoor liep het niet zo soepel, nog een ongeluk gebeurd op de dam ook daarom waren er mensen die pas om 7uur `s ochtends op huis aan konden gaan. Ik voelde me zo VIP.
    Zondag hebben we lekker uitgeslapen en verder niets bijzonders gedaan. Morgenavond gaan we naar de musical Tarzan. Thijs heeft er ontzettend veel zin in (een zingende Tarzan is geen Tarzan). Ik laat je wel weten hoe het was. Dikke knuffel en houd je taai!

  • 10 Juli 2007 - 12:17

    Corina:

    Is ze weer. Nu met een klein verslag van de bruiloft van mn nichtje. Ze waren allebei prachtig! Ik was al vroeg bij haar om te helpen. Mn oom en tante waren zo zenuwachtig, mn tante kreeg de riempjes van haar schoenen niet meer dicht, dacht laat mij maar even dit wordt niets, mn oom stond parfum op zn glimmende blouse te spuiten, was net op tijd om vlekken te voorkomen. Nou toen was het de bedoeling dat mn oom en tante de jurk aandeden maar ook dat heb ik gedaan. Ze trilden zo konden de knoopjes niet dicht doen. Toen ze helemaal klaar was draaide ze zich om en ze was zo mooi, we begonnen allebei te huilen. Toch mn kleine nichtje. Nou goed na wat gesnotter liep het allemaal wel en kwam Edwin haar halen in een prachtige auto (geen verstand van merken, gewoon een mooie). Nou gemeentehuis en naar de kerk. Had alleen weer een actie hoor. Bruidspaar ging thuis foto`s maken en ik zou ondertussen bij de pastoor de kerkboekjes afgeven, doopkaarsen, trouwboekje dat soort dingen. Ik sta dus met mn handen vol om bij de kerk achterom te lopen, whoppa een Marlyn Monroe actie. Achter de kerk komt altijd veel wind vandaan maar met je handen vol kun je je jurk niet vasthouden. Gelukkig zagen alleen wat nichtjes het. Nou toen voorlezen in de kerk, was echt zenuwachtig (had zelf wat geschreven) maar het ging goed. Daarna natuurlijk de bruidstaart, etentje voor de familie en het feest. Nou de dag was zeer geslaagd. En alles ging perfect, precies als ik gepland had. Tenminste bijna. De cameraman die s avonds terug zou komen, kwam niet opdagen gelukkig had ik een extra camera meegenomen voor het geval dat. En ja ook zo raar kwamen 2 mensen binnen die niemand kende! Na het feliciteren vroegen Leen en Edwin aan elkaar wie zijn dat, die dachten natuurlijk dat de ander die wel kenden. Het bleek een heel raar verhaal te zijn maar ben er naartoe gegaan en heb ze vriendelijk de deur gewezen nadat ze een kopje koffie hadden gehad. Lef hebben toch? Ik zou niet durven en gewoon zonder schaamte of iets! Nou het feest verliep heel gezellig. Rond 3 uur waren we thuis. Ik was kapot. Onbewust maak ik me dan toch terug he. Ik ben de ceremoniemeester en wil alles dan gewoon perfect hebben. Zo`n dag overkomt je als het goed is maar 1 keer. O wacht moet ik niet vergeten. Ik heb het bruidsboeket gevangen!!!! Dus wie weet hebben we binnenkort een feestje! Het was echt komisch eigenlijk. Ze zei meiden allemaal bijelkaar. Ik stond aan de rechterkant. Ze kijkt om en ze kijkt me recht aan, ze draait zich om en gooit ‘per ongeluk’ precies in mijn richting. Die was dus van mij. Lief broertje heb ik he, stond aan de kant te roepen hup zusje pak m! en ik had hem dus (kon hem eigenlijk gewoon niet ontwijken) Heel de familie kwam gelijk naar mij of Thijs toe om te feliciteren. Mn moeder gelijk, pap en ik gaan ook sparen hoor voor jullie bruiloft en mn peetoom kwam aan, je bent mn enige petekind en hebt zoveel voor Leen gedaan ik heb ook een leuke bijdrage, mn opa tilde me gelijk op en begon te zingen. Thijs werd helemaal overdonderd door iedereen. Nou eigenlijk hoeven we alleen nog te beslissen OF we willen trouwen. Het leuke is wel dat het op film staat, blijkbaar ziet het er heel komisch uit (je ziet haar echt op voorbedachte raadde gooien). Nou en zaterdag mogen we mee uiteten omdat we ze zo goed geholpen hebben. Heb gezegd dat het niet nodig was maar wel lief natuurlijk. Hebben dus weer een goed weekend voor de boeg. Als het nu ook een beetje lekker weer wordt kan de lol niet op. Bij jullie nog steeds zo ontzettende warm?

  • 14 Juli 2007 - 09:02

    Evelien:

    Hey zus,

    Hoe is het daar? Ik ben al lekker mijn spullen aan het verzamelen en kom maandag lekker naar het zonnige turkije.
    Het gala was trouwens super, zal kijken of ik wat foto's mee kan nemen.

    Ik zie je maandag.

    Dikke kus evelien

  • 16 Juli 2007 - 08:26

    Corina:

    Hee Lein, wellicht goed nieuws. We wilden nog een last minute boeken. Nu heeft mn nichtje aangeboden samen op vakantie te gaan. Ze werkt bij Arzum uitzend-reisbureau en krijgt korting. Nu kijkt ze of niet mee kunnen. Op zich wel leuk, wellicht zitten we dan bij je in de buurt dan komen we je zeker opzoeken!

  • 28 Juli 2007 - 18:22

    Margreet En Ben:

    Hoi Marjolein.

    Even een groet uit Deventer.Bedankt voor je gezelligheid...we hebben een leuke tijd in Bodrum gehad!!
    Nog een hele fijne tijd met elkaar en geniet van de airco!!

    Knuffel van Ben en Margreet

  • 02 Augustus 2007 - 10:57

    Linda:

    Hee lieverd,
    Hoe is het met je?? Ik moet aam je denken, nog een paar dagen en dan ga ook ik eindelijk op vakantie!! Ik ga twee weken naar Griekenland; Lesbos met Joris!! Zullen we binnenkort een keer skypen? Lijkt me leuk om je binnenkort weer even te spreken!! IK heb je veel te vertellen, ik heb een baan vanaf 3 september bij het Hilton Amsterdanm als meeting agent!! Vind je het nog een beetje leuk daar??
    Hou je taai!
    Dikke kus
    Linda

  • 08 Augustus 2007 - 13:03

    Corina:

    hee marjolein, hoe gaat het met je? En voel je je al oud worden? Hahaha. Leuke verjaardag gehad? En ben je er al een beetje aan uit wat je gaat doen deze winter. Ik vind jouw ook niet zo`n wintersporttype maar aan de andere kant kan het ook heel leuk zijn en wil misschien niet anders meer. Zijn genoeg mensen die wintersport boven een zonvakantie kiezen. Ik moet zeggen dat ik altijd meer geneigd ben naar de zon te gaan aangezien we die hier in Nederland nou ook weer niet zo vaak zien. Afgelopen zondag was het hier rond de 30 graden. Iedereen trok er dan ook massaal op uit, terwijl ik dacht dat Nederland uitgestorven was omdat iedereen op vakantie is. Wij zijn na een paar dagen klussen bij Dennis en Sabine (hebben hun huis nu een weekje) naar het strand in Vlissingen gegaan. We zijn er zo`n 2,5 uur geweest maar ik moet zeggen ben wel goed verkleurd. Daarna zijn we met zn vieren bij het pannenkoekenhuis gaan eten. Lekker frietjes met varkenshaas. Weet wat je denkt maar hoe zou jij je voelen als je met je appelpannekoek zit en er komt een bord aan met heerlijke frietjes, salades en vlees. Maar goed als toetje een ijsje bij viavia en de dag was weer om. Moet nog een paar dagen werken dan heb ik vakantie. Volgende wk de 16e gaan we met mn ouders naar Valkenburg 2 dagen. Er is een memorial concert waar mn pa naar toe wilde en wij mogen mee. Plakken we er een dagje rodelen en termen aan vast. Jammer eigenlijk dat je in Turkije zit anders had je mee kunnen gaan. Waren we net in de buurt. Maar goed dan hebben we weekend als we terug komen. Die za vier ik mijn verjaardag. Je weet dat je welkom bent maar zal er niet inzitten denk ik. Maandag ga ik dan nog een dag werken om het bij te werken van de vorige week en di ben ik dan jarig en begint mijn vakantie! Eindelijk. 30 ste vertrekken we voor een weekje naar Side. Ik vind het wel jammer dat ik te ver van je vandaan zit maar ja had zelf gezegd dat de plaats me niet uitmaakte als het maar een goed hotel was voor een redelijke prijs. Arzu en Yalal (van het reisbureau) komen waarschijnlijk een dagje overvliegen om ons rond te leiden in Antalya, daar zijn hun geboren. Ze willen ons ook de echte Turkse keuken laten proeven. Want Shoarma IS GEEN TURKS ETEN! Dat werd me al even duidelijk gemaakt. Kreeg een heel verhaal over dat hij het jammer vind dat de Turken zo weinig met hun keuken doen terwijl het zo gevarieerd is. De Grieken hebben veel gejat van de Turken en er hun naam aan gegeven maar het echte Turkse eten schijnt heerlijk te zijn. Is dat zo? Jij hebt vast al een keer echt Turks gegeten. Een weekje zon en dan nog een paar dagen thuis, ik hoop ook dan met wat zon. Als het goed is, is half september de timmerman klaar met het hokje achter en hebben we dat ook weer gehad en is de zomer ook weer voorbij. Op naar kerst!

  • 15 Augustus 2007 - 08:30

    Corina:

    . Hee meis, dit is 1 van mn laatste dagen voor de vakantie. Ben er echt aan toe. Nog even het e.e.a. voorwerken en dan is mijn werk af. Maar hoe gaat het met jou? Het einde nadert voor jou weer. Wat gaat dat toch eigenlijk snel he. Ik probeer in mn vakantie nog wel een keer te bellen. Hoop dat ik je dan te pakken kan krijgen. kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Bodrum

weer naar turkije

Recente Reisverslagen:

05 November 2007

Terug in het grijze Nederland

28 Oktober 2007

Dag Bodrum, dit is dan het einde!!

09 Oktober 2007

Het aftellen is begonnen!!!

08 September 2007

BIG NEWS!!

06 September 2007

Soap Bodrum!!
Marjolein

We gaan weer voor de 2e X naar Lermoos!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 49060

Voorgaande reizen:

02 December 2008 - 30 Maart 2009

Mijn voorlopig laatste seizoen

10 December 2007 - 23 Maart 2008

wintersport

04 April 2007 - 29 Oktober 2007

weer naar turkije

04 April 2006 - 28 Oktober 2006

Mijn eerste seizoen als hostess

Landen bezocht: