Druk, druk, druk!! - Reisverslag uit Bodrum, Turkije van Marjolein - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk!! - Reisverslag uit Bodrum, Turkije van Marjolein - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk!!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

26 Mei 2007 | Turkije, Bodrum

merhaba lieve mensen,

Daar ben ik dan eindelijk weer!!! Ja, ja ik weet dat het wel weer is tijd werd, dus vandaar dat ik maar weer is een update maak van mijn leven in Bodrum.

Alles draait in Gümbet weer op volle toeren.
Alle bars en restaurants zijn allemaal weer geopend. Het interieur is weer uit de schuren gehaald en afgestoft. Alles heeft weer een likje verf gekregen. Is eigenlijk ongelofelijk dat het in een paar dagen hier weer zo kan veranderen. De sfeer is weer helemaal terug. Dus het seizoen kan weer beginnen.

Ik heb de afgelopen weken weer veel meegemaakt.
Zo is bijna heel ons team met een bacterie besmet geraakt. Daar hoorde dus diarree en overgegeven bij. Sommige van ons hebben zelfs een nachtje moeten doorbrengen in de kliniek. Gelukkig was ik er op tijd bij en met behulp van een reeks verschillende soorten pillen was het probleem snel verholpen. Gelukkig heeft de bacterie inmiddels ons team verlaten en is deze op weg naar zijn volgende slachtoffers.
Met mijn enkel gaat het trouwens weer helemaal goed. De wond is genezen en ik mag nu lekker weer zonder pleisters rondlopen. Alleen nu heb ik een witte plek op mijn been van al die pleisters dus dat gaat wel weer even duren voordat dat weer weg getrokken is. Aangezien ik niet zo heel veel tijd heb om in de zon te zitten.
Het is hier op dit moment best aanpoten. Er blijven maar gasten aankomen. Ik heb geen idee waar ze allemaal vandaan komen!! Maar het stopt gewoon niet. Dus dagen van 15 uur is dan ook geen uitzondering. Er wordt dus aardig wat tijd op kantoor, in de hotels en op de luchthaven door gebracht. Met de eerste problemen en zeurende gasten hebben we al kennis mee mogen maken. Maar ondanks de lange dagen en de zeurende gasten hebben we ook wel wat leuke dingen gedaan.

Zo is vorige week Rianne (oud-collega Bodrum) samen met haar vriendin aangekomen. Ik heb nog niet heel veel tijd met haar kunnen doorbrengen vanwege de aantal uren wat we hier moeten draaien.
We hebben natuurlijk wel een lekkere cocktail genuttigd in onze oude vertrouwende legends bar. Hebben dus ook weer lekker kunnen bijkletsen.
Afgelopen donderdag is Caroline uit Fethiye overgekomen. Ze heeft hier lekker haar vrije dag met ons doorgebracht. Dus we hebben woensdagavond gezellig met z'n allen een kroegentocht in Gümbet gedaan en natuurlijk zijn we begonnen in de Legends. Na aardig wat drankjes gedronken te hebben werd het steeds gezelliger en later en later!!
De dag erna zijn we lekker op het strand van Magnific gaan liggen. Heerlijk was dat, lekker vertrouwd zo met zijn drieen. Lekker gekletst,een beetje geslapen en nog meer gekletst.

Maar Lein heeft nog veel meer gedaan. Zo hebben Myrthe en ik ons appartement op gepimpt. We leken wel Nico & Nico, ze kunnen ons ook wel een tv programma geven 'creatief met mes, vork en plakband'hihi. Waar je de inhoud van je bestekbak allemaal wel niet voor kunt gebruiken. Zo hebben we horren op de ramen gemaakt, leuke lampen opgehangen en een ventilator in elkaar gezet. Maar de klapper is toch wel dat we een douchegordijn hebben opgehangen. De badkamer ziet er meteen stukken gezelliger uit met ons blauw geblokte douchegordijn!!

Maar ik heb ook mijn angsten overwonnen. Jullie zullen het niet geloven maar ik ben wezen DUIKEN !!!!!
Eerst hebben Myrthe, Tineke,Manon en ik
uitleg gehad en daarna gingen we ons eerste duik maken. Dit zou een hele belevenis worden. Myrthe is bang dat ze onder de boot bleef hangen. Ik en manon zijn bang voor vissen. Jullie kunnen je wel voorstellen dat het een hele toestand en stressen was op deze boot.
Daar ging ik dan, na mijn instructie werd ik in een pak gehezen en werd alles aan mijn lichaam bevestigd. İk kreeg nog de laatste instructies en mocht dan eindelijk van de boot springen en het duiken zelf ervaren. In het water was al een begeleider op mij aan het wachten. het was eerst even wennen met het adem halen enzo. Is namelijk heel raar dat je kunt ademhalen onderwater. Ik heb heel veel vissen gezien en zelfs aangeraakt. Onderwater wordt alles 25% vergroot. Dus onderwater lijkt alles veel spectaculairder. Dit is echt wel een aanrader voor degene die dit nog nooit hebben gedaan!!
Maar pap ik ga nog steeds niet tusen jou mega vissen zwemmen.(als ik jou varhalen mag geloven)

We hebben de afgelopen week ook etentjes gehad met het goudcentrum en ons lokaal agenstschap. Dus deze week houden we geld over. Maandag mogen we nog even eten in Bitez met de eigenaar van de Jeepsafari. Wordt zo een goedkope maand voor ons.

Vorige week heeft het hier nog Sahara zand geregend. Misschien dat jullie foto's hiervan op het nieuws hebben gezien. De lucht werd helemaal geel, echt heel vreemd. Zoiets had ik nog nooit gezien. Het ging ook nog waaien en het leek erop of er een storm opkomst was maar gelukkig bleef het alleen bij zand wat uit de lucht kwam vallen.

Zoals jullie lezen heb ik weer aardig wat gedaan en nu zijn jullie allemaal weer redelijk op de hoogte van mijn leven in Turkije.


Oma en tantes
bedankt voor het advies om de fam. Terlouw dropjes mee te laten nemen. heel het team heeft er erg van genoten. helaas heb ik geen tijd gehad om nog wat met ze te gaan drinken.

Mensen blijf me op de hoogte houden van al jullie dingen in Nederland!!!

Dikke knuffel vanuit het drukke turkije

  • 26 Mei 2007 - 20:08

    Jacqueline:

    Hey lieverd,

    Geweldig om weer wat van je te horen en zeker dat het ondanks hard werken ook nog plezier geeft en dat je je draai toch weer terug gevonden hebt. Hier is alles ook nog rustig maar wel weer veel gebeurd maar daarover bel ik je van de week wel ff.

    Hou je haaks en geniet ervan en doe iedereen de groeten en hopelijk tot snel.

    dikke kus
    Jacqueline

  • 27 Mei 2007 - 12:54

    Heiko:

    he kanjer beter dat het weer goed met je gaat en je moet daar ook wel de tijd maken om op het strand te gaan leggen. doe ze alemaal de groeten van ons. en wij komen dit jaar niet moppie hebben ander huis gekocht kom maar x langs als je thuis ben. dikke kus van mij SMAK

  • 29 Mei 2007 - 10:42

    Corina:

    Inderdaad je moet ons wel op de hoogte houden hoor. Duiken ja heel mooi maar ook niet mijn favoriet. Snorkelen vind ik leuk maar duiken. Als ik het idee heb dat ik ergens niet weg kan ga ik hyperen. Nou met duiken kun je niet zomaar ineens naar boven dus nee niets voor mij. Ik en Thijs zijn een keer een proefduik gaan doen bij een duikschool, gewoon in een zwembad. WIlde dat proberen voordat ik ergens in het buitenland het idee kreeg om te gaan duiken en ik in paniek zou gaan raken. Het ging toen wel maar inderdaad in het begin moeilijk met ademen. Ik heb altijd brochitus gehad en als ik op mijn ademhaling ga letten komt het niet goed. Ik stond dus ook behoorlijk voor schut met die proefduik, hoe ik stond te hyperen. Maar goed ik weet nu dat het neits voor mij is en dat ik gewoon moet gaan snorkelen. Zie je ook een hoop. Maar je hebt je angst overwonnen. Wel mooi he al die vissen. Wij zijn 2 keer gaan snorkelen in Egypte echt geweldig mooi. Als ik er aan denk dan wil ik toch wel graag op vakantie. Nou wie weet he. Dit wkend het vrijgezellenfeest van mn nichtje gehad. Was echt zeer geslaagd! Had haar een haarband met duiveloortjes en een sluier op gedaan en dat soort fratsen. We gingen naar de griek toe dus eerst door de Klappije, echt zo gelachen. Zij vond het op dat moment heel voor schut maar ik vond het behoorlijk komisch toen ze met haar aan de haal gingen, allemaal zingen etc. Nou totdat Corina ook opgetild werd en het cafe ingesleurd. Nou uiteindelijk zijn we weg gekomen. s avonds nog op stap geweest bij de Fever, de mannen waren daar al om 11 uur wij waren later maar toen hebben we nog echt gefeest met zn allen. Iedereen ging rond 3 uur weg, ik en thijs zijn nog tot 4 uur gebleven, dachten drinken nog wat wordt wel droog maar nee. Kwamen echt doorweekt thuis aan. a.s. vrijdag gaan we naar de Toppers, moet ik eigenlijk nog een leuke outfit voor verzinnen. Met je enkel is het nu dus weer helemaal goed. Gelukkig maar is toch lastig. Mijn moeder had vorige wk zoiets. Haar hele been dik en kon niet meer lopen. Onze eigen dokter zat niet en huisartsenpost had geen tijd. Na 2 dagen mocht ze eens komen en bleek een versleten knie te hebben en slijmbeursontsteking. Ze mag nu absoluut niet meer op haar knieen zitten en moet proberen trappen te vermijden. Kun je zeggen als je in het buitenland wat krijgt maar die gezondheidszorg hier laat toch ook veel te wensen over. Toch 2 dagen zonder te weten wat het is niet kunnen lopen. Wel leuke foto`s die je er op heb gezet. Je ziet er goed uit, lekker kleurtje, het goed leven he. Maar op de foto`s lijkt dat je afgevallen bent, of is dat ook zo. Wel goed eten he? Zal wel goedkomen als ik dat zo eens hoor over die etentjes. Ik heb nog steeds het probleem dat ik je afentoe niet kan smsen. Maakt niet uit ik lul wel gewoon heel je site vol. Tijd zat om het te lezen... hahaha. Voor jullie natuurlijk vol op hoogseizoen. Zal wel hard werken zijn in deze periodes. Maar dat heeft ook zo zijn charmes toch. Nou meis, ik schrijf snel weer een stukje.

    Groetjes en houd je haaks!

  • 01 Juni 2007 - 13:01

    Caroline:

    Was gezellig he! Ik kom snel weer langs!
    Succes meis!

  • 02 Juni 2007 - 14:26

    Evelien:

    Hey zus,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ben wel een beetje jaloers op je dat je bent wezen duiken, maar ja... k ga het zeker ook eens proberen. Pap is druk met de vissen, zijn een beetje zijn kindjes. Je hebt denk ik wel gehoord dat pap en mam naar een gala gaan. Nou ze zijn er klaar voor. Pap heeft een smoking ( :D ) en mam ziet er leuk uit in je jurk. Dus dat wordt wat van de week. Ik ben druk met stage, wordt spannend nu en hopelijk haal ik het nu wel, maar ja we zien wel. Als het niet is dan niet. Hopelijk weet ik snel of ik zomervakantie heb of iig een week of 2 vrij heb. Mss kom ik dan nog langs als het mogelijk is.

    Spreek je snel weer.

    Hele dikke kus Lien

    Ps: ook een knuffel van Jan& Elly

  • 02 Juni 2007 - 16:41

    Carolien:

    He Marjolein,
    Leuk om die foto's allemaal te zien! Wel druk zo te lezen. Duiken is gaaf he? Goed dat jullie dat gedaan hebben.
    Nou veel plezier nog daar
    Groeten Carolien (Egypte)

  • 02 Juni 2007 - 19:18

    Oma:


    Lieve Marjolein Hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van je schattig broertje,wat wordt hij al groot he? Wij zijn blij dat het goed met je gaat,en dan ook nog duiken??? als je een mooie vis vangt denk dan aan je vader hij is er vast erg blij mee!!!Hier gaat alles goed.Liefs Opa en Oma Groeneweg.

  • 11 Juni 2007 - 13:50

    Corina:

    Hee meis, hoe gaat het met je? Heb nog niets voor je gevonden maar dat komt nog wel. Volgend jr blijf je lekker bij ons om van de Nederlandse zon te genieten. Het is goed weer hier alleen jammer dat ik pas eind augustus vakantie heb. Maar ja heb ik wat te goed he. Vorig wkend was heel leuk met de toppers afgelopen wkend hebben we niet veel gedaan, gaan shoppen voor kleding voor de bruiloft van mn nichtje. Waren ook wel toe aan eens een keer niets doen. Aankomende za naar Defcon.Zit nog steeds te twijfelen over wat ik aan zal doen. Wil toch even net iets aparts. Ik ben uitgenodigd bij zo`n klantenavond van men at work dus daar ga ik vanavond maar eens snuffelen. We houden elkaar op de hoogte. Dikke kus vanuit hier!

  • 18 Juni 2007 - 13:31

    Corina:

    Hee meis, heb je afgelopen zaterdag nog een sms gestuurd toen ik op Defcon was maar hij is niet aangekomen volgens mij. Tenminste krijg geen afleverrapport. Stuurde je dat we redelijk geluk hadden met het weer, het wel gezellig was maar niet echt voor herhaling vatbaar. Veel oude bekende tegengekomen. Marscha, Vera met een paar andere, mn nichtje liep er met een club uit Made. En je raad wel wie ik tegen kwam. Toevallig??? Ik heb hem jaren niet gezien en nu gewoon en op het parkfeest en nu. Het was een leuk feest voor een keer gezien te hebben. Ik was blij dat we wat later waren gewoon want de hele dag dat boemboem aan mn hoofd nee dan heb ik het wel gehad. Niet normaal ook wat daar rond loopt. Op de wallen lopen ze er nog netter bij. Ik dacht een heel blits t-shirt aan te hebben en een glitterriem maar dat viel helemaal in het niet bij wat daar rond liep. Verder ook zoveel mensen aan de drugs. Je weet het wel maar had het niet zo erg verwacht. Nou ook weer gezien. We waren met een groepje dus dan vermaak je je altijd wel he. Nou heb je weer even op de hoogte gebracht. KUS

  • 20 Juni 2007 - 13:32

    Sylvia:

    Heey marjolein,

    leuk om te lezen dat het goed met je gaat! en leuke fotos ook! Ik zou bodrum ook wel n keer willen zien. Hier in Alanya is alles ook weer goed en oud en en vertrouwd. Het gaat gewoon zn gangetje, alleen hebben wij t niet superdruk...
    doe je Myrthe de groeten?
    Succes met alles!

    Liefs sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Bodrum

weer naar turkije

Recente Reisverslagen:

05 November 2007

Terug in het grijze Nederland

28 Oktober 2007

Dag Bodrum, dit is dan het einde!!

09 Oktober 2007

Het aftellen is begonnen!!!

08 September 2007

BIG NEWS!!

06 September 2007

Soap Bodrum!!
Marjolein

We gaan weer voor de 2e X naar Lermoos!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 49125

Voorgaande reizen:

02 December 2008 - 30 Maart 2009

Mijn voorlopig laatste seizoen

10 December 2007 - 23 Maart 2008

wintersport

04 April 2007 - 29 Oktober 2007

weer naar turkije

04 April 2006 - 28 Oktober 2006

Mijn eerste seizoen als hostess

Landen bezocht: